Innsikt & Utsikt

Her dukker det opp artikler om alt mulig innen digital markedsføring og teknologi.

Tips til optimalisering av produktbeskrivelser i nettbutikker

Produktbeskrivelser er selgeren som skal promotere og fortelle om produktet til interesserte kjøpere. Da er det…

Hva er SEO eller hva er søkemotoroptimalisering?

SEO eller Søkemotoroptimalisering er prosessen å forbedre synlighet og rangering av innhold på nettsider i søkemotorenes søkeresultatside (SERP),…

POI (Pages of Interest) side

POI (kalles for Page(s) of Interest). Dette er et begrep som benyttes innen webanalyse (digital analyse)…

«Facebookannonsering er kult» – Norske bedrifter ukritiske til annonsering på Facebook

Facebook annonsering i sterk trend oppover Facebook annonsering er noe norske bedrifter har fått øynene opp…

Besøk nettsiden din som en søkemotor

Når du jobber med SEO, trenger du ofte å kunne sette deg inn i forskjellige situasjoner,…

Trender og kontrolldiagram i analyse

Trender er godt brukt innen digital analyse, og som oftest benyttet til å se på utvikling…

ROI analyse i Google Analytics

Ekte innsikt i ROI analyse er som regel det tredje steget på veien mot god måling og…

Søkemotoroptimalisering og innhold

De siste årene har det blitt mer og mer fokus på søkemotoroptimalisering og innhold innen digital…

Statistisk signifikans innen webanalyse

Statistisk signifikans nevnes relativt ofte i forbindelse med arbeid med statistikk. Derimot er det kanskje ikke…

Personvern og nettsidesporing gjennom Google Analytics

Denne siden tar grundig for seg hva personvern, nettsidesporing og Google Analytics er for noe og…

Google lanserer Firebase Analytics for mobile applikasjoner

I går lanserte Google på IO konferansen en helt ny plattform kalt Firebase. Denne plattformen vil…

Hva er en Google Analytics kontorevisjon, og hvorfor du trenger det.

Jeg har aldri kommet over en konto der det ikke er noe å forbedre. En kontorevisjon…