Innsikt & Utsikt

Her dukker det opp artikler om alt mulig innen digital markedsføring og teknologi.

Hvordan sette opp eventsporing i Google Analytics?

De fleste opplever etterhvert at de trenger mer enn det som er rett ut av boksen…

Nettstedskategorisering og målsetninger

Når du er i gang med å sette opp et nettsted, eller redesigne for relansering, så…

Innføring i konverteringsoptimalisering

Noen tror fortsatt at konverteringsoptimalisering (CRO) er bare å endre farge eller utseende på knapper, for…

Hvordan regne ut Profit Index på ditt nettsted

Profit Index er en god indikasjon for å evaluere lønnsomheten av andeler av ditt nettsted. Den…

Hvordan setter du opp Dashboard i Google Analytics?

En av de tingene mange spør om, er hvordan de kan sette opp et dashboard i…

Hvordan sette opp Scroll Tracking på nettsiden din?

Scroll Tracking er en målemetode som måler hvor langt ned på en side på ditt nettsted…

Kampanjesporing i Google Analytics (URL Builder)

Når du driver med markedsføring, nyhetsbrev, artikler og delinger på sosiale medier. Ja det meste av…

Hvordan sette opp internsøk i Google Analytics

Internsøk (SiteSearch) er en av de viktigste kildene til informasjon om hva brukerne leter etter på…

Sporing av transaksjoner i Google Analytics (ehandelsporing)

Ehandelssporing er et populært område. Det er derimot kanskje litt vanskelig å finne ut hvordan dette…

Pranav Mistry: SixthSense Technology

Jeg hadde gleden av å se Pranav Mistry sitt innlegg om sin SixthSense teknologi på Webtrends…
Strategi AMS metoden

Vanskelig å finne målsetninger for nettstedet? Bruk den enkle AMS metoden

Jeg har flere ganger holdt kurs for personer som har vært relativt godt bevandret på web,…
SEO unngå relansering felle

Nytt design? Relansert nettstedet ditt? Ikke gå i den store SEO fella

I dag er det vanlig å gi nettstedet nytt design og utseende cirka hvert andre år.…