Digital Markedsfører med analyse og optimalisering som kjernekompetanse

Jeg har lenge hatt en lidenskap for teknologi og psykologi, som også har vært en grunnleggende driv hele veien. Men reisen frem til digital markedsføring med analyse og optimalisering som kjernekompetanse, kom ikke over natten. 

Det startet i forrige årtusen..

Startet med å lage hjemmeside for guttegjengen i 1998. Deretter ble det utvikling av flere hjemmesider og communities som hobby. PHP, WordPress, Laravel og Codeigniter var foretrukket.

Utviklet og solgte min første SaaS.

Det var i perioden da jeg jobbet med og på TV, et tv program kalt MessTV at jeg utviklet og solgte en Saas løsning. En logistikkløsning som effektiviserte utsending og registrering av premier og gaver. Veldig lærerik erfaring hvor tilbakemelding og testing var helt avgjørende for å utvikle et godt produkt.

Min CV

Dette er et utdrag fra min CV siste 10 årene. Ta kontakt for utfyllende CV.

Besøk gjerne min Linkedin profil også.

Min sertifiseringer finner du her

Underviser i faget Digital Markedsføring i emnene SEO, Datadrevet Markedsføring og Nettsider, apper og mobilmarkedsføring.

Enmannsbyrå der jeg tilbyr alle tjenester innen digital markedsføring.

Arbeidet med analyse, seo og konverteringsoptimalisering innen Ecommerce. 

Ansvarlig for digital optimalisering av OneCall og MyCall.

 

Ansvarlig for SEO, Analyse og CRO

Leder for SEO avdelingen.

Fagleder analyse

Sideprosjekter

Teknisk kompetanse

Har også tilegnet meg litt teknisk kompetanse over en del år- Dette er majoriteten. 

HTML

Lagde min første hjemmeside i 1998 med HTML. 

PHP

PHP har  jeg benyttet i over 20 åe og har vært «go to» språket.

script
JavaScript

Imagination is more important than knowledge. Imagination encircles the world.

SQL

SQL og MySQL er databasesystemet jeg har benyttet i 20 år. 

CSS

CSS har jeg benyttet i over 20 år

python
Python

Python har blitt brukt mer og mer de siste årene for å bygge rapporter og analyser i anaconda.

R

Samtidig med Pyhon, så satte jeg meg inn i R for å lage rapporter og analyser. 

React/Vue

Siste årene har jeg også begynt å bruke mer rammeverk som React.

Fokus på growth marketing og hypoteser

Markedsføring har endret seg betydelig siden 90-tallet. Digital markedsføring har gått fra å være et supplement til å bli en sentral del av virksomheters markedsaktiviteter. Teknologien utvikler seg raskt, men det gjør også bredden i kanalvalg og kompleksiteten i brukeratferd. Dette har banet vei for mer eksperimentell og datadrevet tilnærming, som vekstmarkedsføring og hypotesedrevet markedsføring.
Vekstmarkedsføring gir en mer strukturert tilnærming til markedsføring, der hele kundereisen brukes aktivt for å identifisere muligheter. Data og analyse står sentralt og brukes systematisk for å teste, lære og skalere tiltak som gir vekst.
Hypotesedrevet markedsføring springer ut fra et mindset der testing og eksperimentering er en naturlig del av arbeidet med markedsføring og optimalisering. Ved å formulere hypoteser tvinges man til å bruke data og analyse, og samtidig definere tydelige KPI-er for å måle effekt. Det gir mer fokus, mer læring og mindre synsing.
Hva jeg gjør

Utenfor arbeid

Vidda

Er glad i å dra på vidda om sommeren.

Fiske

Fiske etter sjøørrett i havet eller ørrett på fjellet er en lidenskap og en form for meditasjon. 

Reise

Er veldig glad i å reise og oppleve andre kulturer og ikke minst mat. 

Krister Ross som simpsonskarakter

AI

AI har blitt en hobby det også, der jeg tester ut flere typer og prøver å lage ting selv også.

Er du klar for vekst og mer igjen for markedsføringen?