Her dukker det opp artikler om alt mulig innen digital markedsføring og teknologi.
Trender og kontrolldiagram i analyse
Trender er godt brukt innen digital analyse, og som oftest benyttet til å se på utvikling…
ROI analyse i Google Analytics
Ekte innsikt i ROI analyse er som regel det tredje steget på veien mot god måling og…
Søkemotoroptimalisering og innhold
De siste årene har det blitt mer og mer fokus på søkemotoroptimalisering og innhold innen digital…
Statistisk signifikans innen webanalyse
Statistisk signifikans nevnes relativt ofte i forbindelse med arbeid med statistikk. Derimot er det kanskje ikke…
Personvern og nettsidesporing gjennom Google Analytics
Denne siden tar grundig for seg hva personvern, nettsidesporing og Google Analytics er for noe og…
Google lanserer Firebase Analytics for mobile applikasjoner
I går lanserte Google på IO konferansen en helt ny plattform kalt Firebase. Denne plattformen vil…
Hva er en Google Analytics kontorevisjon, og hvorfor du trenger det.
Jeg har aldri kommet over en konto der det ikke er noe å forbedre. En kontorevisjon…
Visste du at kampanjetrafikken din kan ødelegge statistikken din i Google Analytics?
Kampanjetrafikken er en viktig del av det å skaffe seg brukere til nettstedet, men dessverre så…
9 måter å redusere bounce rate i Google Analytics
Lær noen enkle metoder for hvordan du kan redusere fluktfrekvens (bounce rate) i Google Analytics. Fluktfrekvens…
14 grunner til at brukerne hater nettstedet ditt
I søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og digital markedsføring er det essensielt å identifisere «inhibitors/distractions» som kan påvirke om…
Den komplette guiden til KPI (Key Performance Indicators)
KPI’er snakkes det mye om, men hva er det egentlig? Jeg går gjennom hva KPI er og hvor…
Hvordan måle viewport (nettleserstørrelse) i Google Analytics
I det siste har Google kommet ut og bekreftet at deres algoritme for synlighet nå inneholder…